Wednesday 8 February 2012

Nasi Kukus Sedap Di Gua Musang

Tak sah kalau balik kampung, tak buat program jalan2 cari makan menu tempatan.

Aduh. Terliur balik tengok gambar ni. Hari tu aku amik lauk ikan keli goreng garing rangup, pajeri nenas yg sedappp, sambal sotong mabeles, peria pecah telur dan kuah dalca campur kuah gulai. Perrrghhhhh. Mencongkam jiwa masakan nya. My cik abe lak amik lauk sempoi je (tak tamak mcm bini dia...) - ayam goreng berempah panas2, jelatah + kuah dalca. Anak2 lak cuma si Aisyah je mau makan, amik lauk Ayam Percik bakar asli. haha. Terasa aroma di bakar dgn dapur arang bukan dgn dapur karan or pan grill.

Bapok besar dia punya portion ayam. Dok bangan nak share makan dgn Aisyah, skali abih dia balun sorang2 tak bg can langsung mama dia ngendeng.


Kami terjah kedai ni, kedai RED WARRIOR aku panggil. hehe. naper? jom tgok gambar nya.

Cer tengok cat dinding kat belakang kaunter makanan tu. Ada sama dak dgn rupa kaler tema pasukan bola Kelate Red warrior?

Nama betul kedai ni "Irdina Nasi Kukus".  Dari jauh mmg dh boleh pasan kedai ni yg di cat serba merah.





Kedai makan ni berdekatan dgn Hotel Fully Inn (bajet hotel paling pemes lah kat Gua Musang..hehe). Kalau dr jalan utama kena buat 1 pusingan sbb area Bandar Lama ni jalannya SEHALA. Dan bila melepasi Hotel Fully Inn, boleh skodeng kedai ni belah KIRI.

Terletak di area bandar lama Gua Musang. For info, bandar Gua Musang ni ada 2 bhgn gitu, Bandar Lama dan Bandar Baru. Bandar Lama ni kira bandar ASAL lah, berdekatan dgn Stesen keretapi Gua Musang. Penuh dgn bangunan2 kedai yg lama. Kalau dari KL, simpang empat trafik lite UTAMA Gua Musang (dekat sekolah menengah tu) terus straight je lah.



 

No comments:

Post a Comment