Monday 17 October 2011

Baru Dua

Apa yg baru DUA tu??...

Alkisahnya, 16/10/2011 adalah hari ulangtahun ke - 2 bagi AUNI MADIHAH, anak ke-3 kawe. Alhamdulillah, baru dua tahun di izinkan Allah s.w.t utk bernafas di bumi ini, dan semoga terus di panjang kan usia wahai anak ku utk melayari tahun-tahun seterusnya. InsyaAllah. Aminnnnnnn.

Anak ke-3 ini meneruskan tradisi kakak2 nya di lahirkan di Hospital Putrajaya di waktu dinihari. Jam 8 pagi di sorong ke wad dan jam 2.30 tgh hari telah di benarkan keluar wad. Alhamdulillah, sepanjang 3 kelahiran ini telah di permudahkan segala oleh Allah s.w.t.

Namun, kelahiran ke-3 ini jua telah terkesan sedikit kepayahan nya. Mungkin atas faktor usia ibu nya yang semakin meningkat menyebabkan proses kelahirannya lelah banyak. Seakan SERIK juga bila di kenang kembali detik itu. Tapi, SERIK sekejap org kata, lepas tu semuanya HILANG seakan tiada apa yg di takuti lg. "Jum, bikin No. 4 bila pulak..."hehe.





Auni hanya sempat fully breasfeeding selama setahun usianya. Selepas itu, terpaksa campur susu nya dgn susu formula biasa. Dan sehingga saat ini, masih lg bf budak tenit ni secara part time. Belum ada plan nk stop kan bfnya, selagi ada kemampuan teruskan je lah.


Antara 2 org kakaknya, Auni paling rapat dgn kakaknya yg sulung - Aisyah Batrisyia. Si kakak sulung (usia 6 tahun) ni pon dah boleh di harapkan utk tugas menjaga adik nya dgn penuh kasih sayang. Si kakak no. 2 - Ainaa Najihah pulak lebih pada geng bergaduh nya saja walaupun beza usia depa 3 thn.


Mama doa kan moga anak2 mama terus di lindungi oleh Allah s.w.t. sepanjang masa drp segala musibah, menjadi anak-anak yg solehah dan menghormati org tua, di beri kejayaan di dunia & di akhirat, menjadi insan kesayangan di mana jua kamu semua ditempatkan, di tetapkan iman nya sepanjang usia dan mendapat jodoh yg baik nnti utk menjaga kalian di dunia & akhirat. Aminnnn.

1 comment:

  1. hepi belated besday dak genit² auni ..moga jadi anak kebanggaan mama n ayah ..

    ReplyDelete