Monday 21 November 2011

Demam Bolasepak Sukan SEA 2011

Malam ni menjadi detik peluang akhir bagi pasukan bola sepak negara, Harimau muda kita utk membenam EGO sang Geruda pada aksi final Sukan SEA 2011 di stadium Gelora Bung Karno, Jakarta.

Tak sabar nk tgok camno khalayak penyokong Indonesia yg akan membanjiri stadium keramat dorang tu. Dah tentu provokasi demi provokasi akan di terima para pemain negara. Moga depa dapat menyerap segala tekanan yg ada dan memberi yg terbaik. Dan katanya pasukan negara akan di angkut dgn kenderaan BARACUDDA lg sekali hari ni demi keselamatan pemain. Apa sudah jadi dgn semangat budaya serumpun Indonesia? Yg pelik tu, mereka cuma SETERU pada negara kita Malaysia. Selalu di sumpah seranah sbg MALING (pencuri). Tak kira di acara mana, nampak benar SETERU nya cuma dgn Malaysia saja. Macam terlalu byk dendam peribadi mereka pada rakyat negara kita. Dan sudah tentu misi depa malam ini adalah misi membalas dendam.


Barangkali pada zaman Mokhtar Dahari dulu, tak pernah terfikir bahawa pemain bola sepak juga boleh merasa naik BARACUDDA ni.

Tumpuan sudah pasti nya pada penjaga gawang negara - My Incik Apek (oppss..) yg setakat ini berjaya beraksi cemerlang, gemilang dan terbilang.



Malam td, aku bertanyakan cik abe kenapa EMAS bagi acara bola sepak di lihat terlalu GAH utk di menangi? Adakah semata atas dasar mempertahan pingat Emas yg telah kita menangi di sukan SEA yg lepas? atau lebih dr itu?...Tiada jwpn setakat ini. Hehe. Tepuk dada, tanya hati masing2.

No comments:

Post a Comment