Saturday 12 November 2011

Hobi Mancing Cik Abe

Sejak kami pindah ke Bandar Saujana Putra ni, cik abe mula kenal hobi baru - mancing. Asalnya sekadar suka2 di kala kebosanan melampau la ni dh jd aktiviti wajib bg dia dan geng2 dia. Kebetulan di area rumah kami ni byk lombong2 yg merupakan lubuk ikan bg kaki pancing. Tapi la ni dia dah tak heran sgt dah lubuk mancing area rumah kami, terjah hat luar kwsn pulak spashly hari cuti.

Mula2 dulu mmg aku payah gak nk terima hobi baru dia ni. Spashly bila masa kita penat uruskan anak2 dan buat kerja rumah sorang sambil bersilat dgn anak2, dia pulak ralit dgn hobi dia. Lelama, aku redha je lah. Org kata, lagi baik laki gila mancin ikan drpd gila mancin pompuan. Hehe.

Tgok ikan toman nya, sanggup tak nk makan??
Macam2 lah hasil pancing dia bwk balik. Mana yg ikannya kena dgn selera kami, aku masak ler jugak. Kdg dia boring2 dia layan gak talapia, siakap, patin buah, ikan ketutu - ni suma aku boleh mkn ler. Kami ni bukan peminat ikan air tawar sgt pon, so most hasil pancing nya akan di bagi2 pada kwn/jiran je lah. Dia pon mancen bukan sbb nk mkn ikannya sgt pon, tp lebih pada 'feel' nya saja. Dan pilihan lubuk pancing nya pon selalunya ikut feel dia tu lah. Paling kerap dia layan TOMAN. Tobat laa aku nk masak ikan ni, geli dowwhhhh.

Cuti raya haji ari tu pon sempat lg dia gi mancen. Member mai beraya sambil tgok ikan hasil pancing dia. Haha. Oh ya, area porch aku tu pon dh rupa kedai pancing dah dgn segala peralatan mancing dia, termasuk bot Coleman kecik jenis tiub boh angin tu. Jarang laa aku tgok bot angin dia tu kempis tersimpan kemas, salunya dok terbongkang gitu la sokmo sbb soheh ari2 dia nk guna wat g mancing. Tong putih polisterin tu saja ada 2-3 size dok menebeng situ. So takyah la berangan laman ko nak lawa cam laman org lain. Huhu. (tadak peralatan dia tu pon tak lawa gak laman aku...harap maklum. haha)




Ikan lampam kot ni yer. Aku tak berehi, byk tulang.

4 comments:

  1. kalau duk sebelah rumah ko,aku tadah besen hari² . i like ikan sungai tp x semua leh masuk la , itu ikan toman nehi nehi nehi ..atutttt busat sgt haahha .

    ReplyDelete
  2. Hang mai tadah besen, aku tadah pinggan lak pahtu...keke...

    ReplyDelete
  3. KEMENANGAN DI OPERA BEGITU BAGUS KARTU YANG DIBAGIKAN.
    MASIH TIDAK PERCAYA DENGAN KITA, BUKTI SUDAH DI DEPAN MATA.
    BURUAN MAINKAN SEKARANG DAN RAIH KESEMPATAN MENANGNYA Di 88opera.(info)
    Bonus di Opera88 :
    – Rollingan 0.3% Setiap 5 Hari
    – Referral sebesar 15% seumur hidup
    – Jackpot Spesial (berbeda-beda di setiap permainan)
    Fasilitas Bank Yang Disediakan :
    – BCA
    – MANDIRI
    – BRI
    – BNI
    – DANAMON
    – TELKOMSEL
    – XL ( AXIS)

    ReplyDelete
  4. Raih Kemenangan Besar Anda Disitus MARIO QQ, Hanya Dengan Modal Rp.10.000 Anda Bisa Menangkan Jackpot Jutaan Rupiah Setiap Harinya !!!

    ✅ BONUS TURN OVER 0.3%
    ✅ BONUS REFFERAL 15%
    ✅ WIN RATE GAME 96,9%
    ✅ 100% PLAYER Vs PLAYER ( NO ROBOT & ADMIN )
    ✅ Minimal Deposit Bank : Rp.10.000 (BCA MANDIRI BNI BRI DANAMON)
    ✅ Minimal Deposit Pulsa : Rp.10.000
    ✅ Support E-Cash : GOPAY , DANA , OVO , LINK

    Berapapun Kemenangan Bosku Pasti Akan Kami Bayar dan Kita Proses Dengan Cepat !!!
    Hanya Disitus MARIO QQ Yang Memberikan JACKPOT dan BONUS TURN OVER Yang FANTASTIS Loh !!! Ayo Tunggu Apalagi Buruan Daftarkan dan Mainkan
    Langsung Disitus Resmi MARIO QQ Dibawah Ini melalui :
    WHATSAPP +62 821-4331-1663

    Link Alternatif :
    - www.vipmario55. com
    - www.vipmario55. info

    ReplyDelete