Friday 4 November 2011

My dear bos apek

Dah lah pepagi td sentap dgn peniaga gerai tu, sampai2 opis je terpandang envelop ni atas meja.

"Is it the best way I should spend my raya haji holiday, bos??? pffftttttttttt...

OK. This envelop is from my dear bos apek. Dalam envelop "Urusan Seri Paduka Baginda" hokayyyy...URUSAN BAGINDA la sgt - suruh aku FEED kucing2 dia!!!

Ni memang habit bos apek aku tiap kali dia pergi bercuti. Aku la selalu jadi mangsa kena bagi makan kat kucing2 kat rumah dia tu sepanjang dia cuti. Dari kerja kat opis sampai ke luar opis, muka aku jugak lah dia dok tingat, dok harap. So, mmg layak betul lah aku jd KULI kat sini kan?..haha. However, Aku tak kisah pon task feeding his cats, anggap je amal jariah kat binatang drp depa terbiar kebuluran yer dak. Lagi pon rumah aku dgn bos apek ni consider dekat jugak. Dekat2 pon kena kuar masuk hiway ELITE tu la jugak. Aku kat area marhaen Bandar Saujana Putra, rumah dia pulak kat area Elit USJ Subang Jaya. Huhu.

Plan tetiba je kot apek ni. Dia tahu aku tak balik Kelate for Raya haji terus berdesupppp dia amik turn g bercuti. Kat Opis ni kami berdua takleh dua2 cuti serentak, kena amik turn masing2 takut 'tikus menari bila kucing tadak.." kat opis ni.

btw, kemas je kan tulisan my bos apek? Gaya tulisan seorang professional Consultant Engineer with title IR lagi molek aku rasa banding dgn tulisan tgn seorang yg title DR, spashly medical doctor. Haha. Dia ni lebih byk menulis tgn drpd menaip kat komputer or enpon. Mmg tadak set PC pon dlm bilik dia, nk type sms pon salu minta tulun aku taipkan. So far aku tak penah lg ada masalah nk baca handwriting dia, senang je nk paham even ada conteng/corrections pon dia elok je tulis bg org suma leh baca.

Selamat bercuti boss, jgn lupa bwk ole best2 yer pulang nanti.

tetiba. hehe.

No comments:

Post a Comment