Tuesday 22 November 2011

Shopping kelengkapan sekolah di Pasaraya Hari-hari

Aku ni baru nak merasa shopping baju seragam sekolah rendah anak. Selama ni dok biasa senang saja, daftar tadika, bayar duit pendaftaran dan di bagi terus baju seragam nya. Tak payah pening2 kepala g cari kedai, pilih baju mana sesuai dgn anak.

Hasil suvey rambang, ramai kawan cadangakn ke Pasaraya Hari-hari. Katanya koleksi kelengkapan sekolah di sana agak byk, murah dan berkualiti. So, ke sana lah kami pada hari Ahad 20/11/2011. Kami hala ke Seksyen 18, Shah Alam.

Sebelum tu, kami sempat menjamu selera di Pokli Kopitiam berhampiran pasaraya Hari2. Masih sunyi sebab kami sampai seawal jam 10am di sini.


Kami order Laksa katong, Nasi goreng kampung, Nasi ayam lemon, fries for kids dan airnya cham ais, chinese tea dan milo ais. Also telur half-boiled 2 biji for Ainaa.


Cham Ais yg super sedapppppppp

Auni kalau time makan2 gini wajib kena duduk sebelah abah nya, for sure akan behave punya. So tenang lah mama nya nak makan menambah lemak di badan. Hehe. Budak tenit ni dah takmo duduk dlm baby chair, melalak teriak selagi tak dpt duduk kerusi sama dgn kami. Layannnnnnn.

Dah kenyang perut suka hati, baru lah syok ke agenda kirai-mengirai pulak di pasaraya Hari-hari. Sampai2 sana, aku cam tercengang2 tak tau nk start mana dulu, boleh? hehe. Tgok org kelebet baju sekolah, aku g join kelebet gak. Tengok org kelebet kasut sekolah, aku g join gak. haha. Sudahnya blur sorang2.

Macam2 pesen rupanya baju sekolah budak2 sekarang yer? Aku ingat sama pesen je, size je lelain kena ukur kat badan anak2 masing2. Skali hambik ko. Ada jenis kain cotton, kain licin (jersey ke apa?..). Cotton tu pon byk gak jenis nya. Agaknya jenis low class, high class. Haha. Eh zaman aku skolah dulu dh ada pesen gini gak kot tapi aku je tak tau sbb dulu bukan aku yg tukang beli kan? haha..Ntah yer, dulu mak main beli kain je then upah jahit. kain pon wajib jenis COTTON. Pernah aku tgok sorng budak kena tahan dek cikgu disiplin sbb pakai baju jenis kain LICIN. Tapi la ni siap ada pilihan kain licin lg. So, agak2 was2 la aku, karang beli jenis gitu gini skolah kata tak boleh. Aku g tanya budak Sales Assistant tu katanya depa jual brg yg mmg sekolah benarkan saja. Ok lah yer dak.

Pahtu g kelebet part tudung pulak. Lagi sekali blur sbb tgok mcm2 jenis jugak ada. 1 layer, 2 layer. Jenis awning, jenis ropol. Eh ehh ni tudung sekolah ka? aduh laaa.. betul2 rasa ketinggalan zaman aku ni. Again, aku ingat 1 patern saja lah tudung sekolah tu. kalau dulu mana boleh pakai tudung hat 1 layer, nampak dek cikgu displin wajib kena tahan la lu. Hat ropol2? tu tudung sekolah ke apa? kompius aku sbb depa main letak 1 ruang je semua. Aku jd kompius sbb pilihan BYK, so mcm gedik2 gak la nk amik hat lawa2 saja. Haha.

Sudahnya, aku cuma rembat 2 psg baju seragam. 1 pasang baju sekolah kebangsaan, 1 psg baju sekolah KAFA. Hat seragam sekolah KAFA tu tak pening sgt sbb cuma ada 1 pilihan je - kain cotton. Hat sekolah kebangsaan tu aku ambil jenis kain licin sbb pada pandangan mata aku senang nk handle iron (??). Akan ada trip lain pulak bakal menyusul nanti utk menambah stok ni.

No comments:

Post a Comment