Friday 2 March 2012

Pendaftaran Kemasukan Tahun 1 2013

Baru selesai membuat permohonan secara talian untuk kemasukan tahun 1 sessi 2013 utk anak ke-2 kawe - Ainaa Najihah. Pendaftaran baru tahun 1 ni di buka bermula 01/03/2012 sehingga 30 April 2012 nanti.

Untuk memohon, sila ke SINI, dan baca arahan-arahan sepatutnya kita paham sebelum mula KLIK ke item "Permohonan on-line". Sebelum itu, ada baik nya kita semak dahulu sekolah pilihan kita tu terletak di DAERAH mana sebab kena isi taruk nama daerah sekolah yang di pohon sebelum boleh mula mengisi maklumat lain.


Untuk info daerah tersebut boleh klik SINI. Cuma isi nama sekolah pilihan kita, nanti akan keluar Direktori Sekolah yg menyatakan di daerah mana sekolah terbabit terletak. Di Selangor ni terdapat 10 daerah, dan daerah2 ini bukannya sama dgn nama bandar di mana sekolah terletak. contoh, sekolah yang aku pilih ialah SK Hicom. Kalau ikut akal pendek aku, sure lah terletak DAERAH Shah Alam sbb poskod nya Shah Alam. hehe. Rupanya terletak di daerah PETALING PERDANA, yet daerah Shah Alam pon tak wujud dek non wehhhhh.  So, sila kasi semak betul2, tersalah taruk karang bila ke step seterusnya nak isi nama sekolah, sekali nya tadak nama sekolah yg tersenarai, karang start lah libang libu macam aku dulu. hehe. So, kena betul kan dulu nama daerah yg di pohon, baru lah nama sekolah yang kita nak pohon tu ada dalam senarai  seterusnya.

Dah siap isi suma, sila cetak permohonan tu dan simpan elok2. Kemudian perlu ke sekolah terbabit untuk perakuan permohonan pulak. Bawak sekali segala dokumen yang di perlu kan dalam senarai yang telah di bagi tu.

2 comments:

  1. KALAU LUPA NO PIN MACAM MANA YE?

    ReplyDelete
  2. saya pun terlupa Pin so mcmne nak buat ekk.

    ReplyDelete