Monday 24 December 2012

Apa yang mereka perlu kan...


...dari kita as penderma?



Hari tu berkesempatan ke Rumah Amal Kasih Bestari yang terletak di Kampung Melayu Subang. Tujuan asal sebenarnya mahu menjenguk kakak biras yang jadi sukarelawan disini.

Rumah Amal yang ni menempatkan anak-anak dari golongan susah dan yatim piatu. Masa kami pergi, tak ramai anak2 yang ada. Katanya di musim cuti sekolah, ada yang mengambil kesempatan pulang ke pangkuan keluarga masing2 untuk bercuti.

Semasa berborak dengan Kak Ju (kakak biras) dan suami nya, mata tertarik dengan notice board yang tergantung di belakang meja Penyelia nya.


Rupanya senarai barang2 yang diperlukan oleh mereka di situ.

Menurut Kak Ju senarai tersebut memudahkan sesiapa untuk memberi sumbangan mereka supaya sumbangan tersebut mereka boleh utilised untuk kehidupan harian.




Kalau ada buku2 terpakai yang nak didermakan pon boleh juga di hantar ke sini.



Kami singgah tak lama pon. Takmo menganggu jadual depa yang sepatutnya. Sempat tumpang solat Magrib sebelum bertolak balik.


Terima kasih Kak Ju sudi melayan tamu terjah ni. Hehe. InsyaAllah kami akan singgah lagi dengan buahtangan yang sepatutnya untuk anak2 penghuni di sini.

 

5 comments:

  1. Salam kaksu

    Ooooo bestnyer. Kalo jumpa org dalam lagi senang nak berurusan kan. Dulu2 ada pegi kat area gombak gak kasi beras, gula, minyak, buku etc. Masa tuh tak tau pun nak beli apa coz xbiasa. Nanti kalau kaksu nak g bagtau tau. :)

    ReplyDelete
  2. Eagles get theіr man; Kelly lands in Philadеlphia

    my web-site; philadelphia truck accident lawyer
    Also visit my page ... philadelphia truck accident lawyer

    ReplyDelete
  3. The way to clean up jet

    my website :: legal leads
    my page :: leads for lawyers

    ReplyDelete
  4. Click For More Info

    Here is my web page :: attorney in bankruptcy
    My blog post ... attorney bankruptcy lawyer

    ReplyDelete