Thursday 20 October 2011

Miang Ulat Bulu

Pagi tadi sempat layan radio KL.fm dlm kereta menuju office. Pepagi hari gitu selalunya aku memilih stesen radio tersebut utk segmen info tiap jam 7.40 pagi. Selain dari waktu itu, jari pantas menukar ke stesen radio peberet - Sinar.fm, takpon Klasik.fm. Oldies betul aku ni.

Di radio KL.fm, tiap hari Isnin hingga Khamis ada slot segmen info nya bersama individu tertentu pd jam 7.40 pg. Walaupun 5 minit saja slotnya tp salunya info yg di kongsi amat lah berharga sbg WARM UP utk hari tersebut.

Isnin - Bersama Dr. Fadzilah kamsah (Pakar Motivasi)
Selasa - Bersama Irfan Khairi (Jutawan Internet)
Rabu - Bersama Pn. Hajah Rohani (Finance Advisor)
Khamis - Bersama Dr. Rosmini (??? lupa dh nama betulnya) (Pakar Kesihatan)

Tiap Jumaat pulak akan ada TAZKIRAH, slotnya dr jam 7.30 - 7.55 pagi.

OK. Melalut sudah.

Just to share info pagi td adalah TIPS dr doktor utk masa kecemasan. Antara yg menarik minat aku - camno nk hilangkan MIANG ULAT BULU?

Gambar Ehsan http://fotosiber.blogspot.com/
Dok ingat Doktor akan share tips dlm ilmu perubatan dia lah, skali dia bg tip PETUA ORG TUA. Aku pon dh ingat2 lupa petua org lama ni. Kekecik dulu salu gak kena miang ulat bulu ni, dh hobinya pon suka meranduk semak cari buah ulat bulu la, buah kemunting la, belalang kunyit la..

Kalau kena miang ulat bulu, langkah segera boleh di ambil katanya sapu tempat kena miang tu dgn RAMBUT. Struktur rambut yg kesat boleh tanggalkan bulu2 halus ulat bulu yg melekat di bdn yg kita tak nmpak dgn mata kasar. Dan jgn risau katanya, bulu2 tu takkan melekat pulak di rambut.

Patut la dulu2 kalau aku balik dgn badan gegatal dek miang ulat bulu, Mek buka sanggulnya dan lurutkan rambutnya yg lebat ikal mayang kat bdn aku. GELI tp lega lepas tu.

No comments:

Post a Comment