Wednesday 16 November 2011

SPM aku dulu

Saja ambil mood musim exam SPM la ni, buat satu entry.

SPM aku tahun 1992, di Sekolah Menengah Gua Musang. Sekarang tinggal kenangan saja lah nama skolah tu, since tahun 2000 rasanya, sudah di tukar nama menjadi Sek. Men. Tengku Indera Petra. Pada sapa2 yg biasa guna jalan KL-KB/KB-KL thru Gua Musang, mmg boleh nampak sekolah ni betul2 tepi jalan besar utama nya.

Masa hari nk exam SPM, aku g daftar masuk ke asrama sekolah, bagi tujuan memudahkan urusan perjalanan dan study group kononnya. Pengalaman pertama ketika ini tinggal di asrama. Sumpah tak best. Hehe. Dan mungkin antara silap besar yang aku pernah buat dalam hidup. Tapi apa hal pon, semuanya sudah berlalu dan kini begini lah aku walau apa jua yg berlaku dulu.

Hasilnya, sesult SPM aku lagi teruk dr Trial. Frust sungguh ler. Bukan aku jer terkejut, para guru pon terkejut sebab tak pasal2 target sekolah pon hancus. haha. Hanya sekadar cukup utk menempatkan diri ke Ting. 6 lepas tu.

Masa ni aku sambung sekolah di Kota Bharu pulak since sekolah lama tadak Ting. 6 masa tu. Dan paling best, naik tingkatan 6, aku ambil keputusan stay di asrama walau ada pilihan utk tinggal di rumah mak sedara. Alhamdulillah, kali ni pilihan tinggal di asrama jua lah yg membawa aku ke mercu menara gading dlm exam STPM tahun 1994.

No comments:

Post a Comment