Wednesday 12 October 2011

Apartment Anggerik

Petang semalam sempat menghubungi lawyer bertanyakan 'progress documentation' utk pembelian rumah - Apartment Anggerik. Seronok pulak melayani perbualan dengan officer tersebut, org PERAK. Pekat sungguh dialek perak nya, ditambah dgn kepoh bicaranya. "ajer nyer yer...Harapnya hasil kerja pon sekepoh dan sepantas bicara tuan badan lerr" hehe...


Untuk rekod, ini merupakan pembelian rumah kedua kami. Apartment kos sederhana di kawasan Putra Perdana, Puchong. Apartment murahan saja, pemilik asal beli dengan harga rm70K, dan dijual pada kami dengan harga rm55K. And market value area situ RM85K. Alhamdulillah, rezeki org kata. Apartment berkeluasan 750sqt, 3 bedrooms + 2 bathrooms, terletak at 1st floor. Mengikut kata agen kami, pemilik jadikan rumah ini sebagai asrama untuk anak buah nya yang sedang belajar pada ketika itu. Then since anak buahnya menyambung pelajaran ke luar negara, rumah telah terbiar kosong sejak setahun lalu.

Ni antara gambar di lokasi yang sempat kami terjah tempoh hari. Rumahnya masih berkeadaan sgt baik dan bersih.

Barang2 yg ada dlm rumah tu pon akan di jual pada kami secara lumpsum dek pemiliknya malas nak clear kan rumah for us. Antara brg yg ada - set sofa, 3 set bilik tidur, 1 set meja makan, 3 drawer baju dan rak2 kecik yg lain.


Langsir tu pon di tolak jual pada kami...errrrrr...mcm terlebih sudah pulak kan? hehe..Apa2 pon kami hanya akan membayar utk memana brg yg masih elok & cantik di mata kami saja nanti. Brg2 ni suma akan kekal di rumah ni jugak nanti utk kegunaan bakal penyewa.








Baru selesai urusan 'bank loan', menanti untuk urusan S&P pulak. Setakat ini, semuanya masih berjalan lancar. Mungkin pelaksanaan urusan nya akan selesai dalam masa 6 bulan paling cepat.



No comments:

Post a Comment