Monday 13 February 2012

RIP Whitney Houston

Sebelum zaman Adele
Sebelum zaman Lady Gaga
Sebelum zaman Mariah Carey
Sebelum zaman Celine Dion
Seluruh dunia memuja si pemilik suara emas nan satu ini - Whitney Houston


Lagu mula2 yg memperkenalkan beliau pada aku adalah lagu "Greatest Love Of All". Masa Form 4. Dengar dalam kelas. Cikgu subjek English mainkan kaset lagu ni utk pembelajaran nya.

Arahan nya - dengar lagu dan tiap sorang kena catat any words dlm lagu tu yg dpt di tangkap dek telinga kami si pelajar sekolah ulu masa tu. hehe. Any words. Ulang2 kali cikgu dok mainkan lagu tu supaya kami dpt hasilnya. Sudahnya satu haper pon aku takleh tangkap hatta as simple as words "and', 'a'...haha. Tak pasai2 kena denda dek lagu Whitney Houston ni. Pahtu aku g 'balas dendam' hari2 p dengar mcm2 lagu Whitney Houston supaya tidak gagal lg kalau cikgu bg ujian gitu lg. Rupanya itu lah first and last cikgu BI aku buat. Cessssssss. Namun from that day boleh kata minat aku pada Whitney Houston ni bercambah, sesatu nya penyanyi omputih aku kenai masa tu. Hehe.



Sampai la ni kalau dengar lagu beliau, boleh bikin berdiri bulu roma dgn tone suara nya. Paling suka lagu tema filem lakonan dia dlm "The Bodyguard' tu lah. 


Pahtu lagu duet dgn si seksi Enrique Iglesias.




Agak sadis perjalanan hidup beliau selepas zaman gemilang nya. Bermula dgn masalah rumahtangga nya dgn Bobby Brown, then bercerai berai lepas tu, dgn gaya hidup tak sihat nya (dadah, alkohol), sedikit demi sedikit karier nyanyian nya melalui zaman gelap.

Akhirnya, ditemui meninggal dunia di salah sebuah hotel di Beverly Hills dalam usia 48 thn.

No comments:

Post a Comment